Yhdistys

Koillis-Savon Kennelkerho

Koillis-Savon Kennelkerho ry perustettiin 6.maaliskuuta 1973. Alueellisesti kerhon toiminta keskittyy pääsääntöisesti Koillis-Savon alueelle. Koillis- Savon Kennelkerhon tarkoituksena on edistää puhdasrotuisten koirien kasvatus –ja jalostustyötä, kehittää ja ylläpitää Koillis-Savon alueen koiraharrastusta yhdessä harrastajaryhmien kesken sekä toimia jäsentensä edunvalvojana. Kennelkerho edistää toiminnallaan yhteiskunnallisesti merkittävää koirallisten ja koirattomien harmonista rinnakkaiseloa tavoitteena yhteiskuntakelpoinen koira.

Kerhon toimintaan liittyy keskeisesti koiraharrastukseen liittyvien koulutus-, näyttely- ja koetoiminnan harjoittaminen. Julkaisu– ja tiedotustoiminta on keskeisiä osa-alueita kerhon toiminnassa.

Kerhon käytännön toiminnasta vastaa neljä eri jaostoa; näyttely-, ajokoira-, pystykorva-sekä palvelus- ja seurakoirajaosto. Jaostot toteuttavat toimintaansa vuosittaisen toimintasuunnitelman mukaisesti huomioiden kerhon toimintasuunnitelman ja sen antamat suuntaviivat. Yhteistyö alueellisten rotujaostojen ja eri sidosryhmien kanssa on merkittävä osa kerhon toimintaa.

Koillis- Savon Kennelkerholla on omat toimitilat Kaavin Rauvantaipaleessa, toimintakeskus Raukku. Kerho hankki toimintakeskuksen omistukseensa v.2002. Raukku on vuosien saatossa saatettu toimivaksi kokonaisuudeksi palvelemaan yhdistyksemme toiminnallisia tarpeita. Toimintakeskusta kerho vuokraa myös ulkopuolisten käyttöön. Varsinkin kesäkaudella Raukussa on järjestetty leirejä, perhejuhlia, kokouksia ym. tapahtumia.

Koillis-Savon Kennelkerhossa on 140 jäsentä.

Koillis-Savon Kennelkerho on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen.